වෙසක් සද යට වෙසක් පහනක වසන් වූ තතු නව ඇසින්...
චායාරූපයක් ගත් කල එය විවිධ අංශයන් යටතේ වර්ගීකරණය කෙරේ. එනම් වාර්තාමය චායාරූප, නිර්මානාත්මක චායාරූප සහ කලාතමක චායාරූප වේ. මේ චායාරූපය කලාතමක චායාරූපයක් ලෙස හදුනා ගත හැකිය. මන්ද එය ආද්යාත්මික ස්වරූපයක් ගනු ලබන අතර රසිකයාගේ ආද්යාත්මය සමග සෘජුවම ගනුදෙනු කර සිතුවිලි වලට සියුම්ව අතපොවන්නා වූ වූ බැවිනි. සැබවින්ම කලාත්මක ඡායාරූප ශිල්පිය දෘශ්ය කලා ඉතිහාසය, වර්ණ සිද්ධාන්ත, සම්පිණ්ඩණය,ආදී දෘෂ්ය කලා රීති,මනාව ප්රගුණ කළ යුතුයි.
මෙම චායාරූපය ගත් කල වෙසක් සමයේ බහුලවම ලොකු කුඩා සියල්ලන්ගේම නෙතට හසුවන වෙසක් කුඩුවක දර්ශනයක් දැකිය හැකිය. නමුත් එය චායාරූපයට හසු කරගත් කලාකරුවා වෙනස් වූ කෝණයක් උපයෝගී කරමින් කලාත්මක බව ඔප් නැන්වීමට කටයුතු කර ඇති බව පෙනේ..
කොතරම් හොඳින්අවස්ථාවට ගැලපෙන අයුරින්කැමරාව සකස් කරගන්නටයම් ඡායාරූප ශිල්පියෙකු දක්ෂ වුවද කැමරාවේ දසුන් කවුලුවෙන් දකින දර්ශනයෙහි අනවශ්ය දේ කැපී ඉවතට යන ලෙසත්,ඒ දර්ශනයෙහි, වර්ණ, හැඩතල, රේඛා ආදිය රිද්මයකට අනුකූලව මතු කරගෙන එහි සුන්දරත්වය නිරූපනය කරන්නටත් ඔහුට නොහැකි නම් ඔහුගේ ඡායාරූපය මනා ආලෝක තත්වයෙන් යුතු නීරස දසුනක් වනු ඇත.
මේ චායාරූපය දුටු විගසම නිසැක වශයෙන්ම නෙත් සිත් පහන් සංවේගයට පත් වේ.. මන්ද මේ රැලි සමූහයෙන් කිසිදා නිමා නොවන සංසාර චක්රය සනිටුහන් කරන බැවිනි. එපමණක් නොවේ. අටපට්ටමක් ලෙසට නිර්මාණය වූ මෙම වෙසක් කූඩුවෙහි සමචතුරස්රාකාර හැඩ සතරින් උතුම් වූ ආර්ය සත්ය සතර පෙන්නුම් කෙරේ.. ත්රිකෝණාකාර හැඩ අටෙන් අටලෝ දහම දර්ශනය කරවයි.. එසේම මෙහි උඩ සහ යට ඇති හිස්වූ ස්වරූපය සැමටම පොදු ධර්මතාවයක් වන උප්පත්තිය සහ මරණය පිලිබදව සහෘදයා හට පසක් කර දෙයි. මරණය සියළු සත්ත්වයාට පොදු ධර්මතාවකි. බෞද්ධ දර්ශනයට අනුව සවිඤ්ඤාණික සියලූ සත්වයා මැරෙමින් ඉපදෙමින් කෙළවරක් නොමැති සංසාරයේ ගමන් කරයි. සත්වයා ඉපදීම ද මරණය ද ස්වභාවය කොට ඇත්තාහ. නොමැරී ජීවත් වන සදාකාලික සත්වයකු සොයා ගැනීමට නොහැකි ය.
Best
ReplyDelete👍
ReplyDelete🎉️😘🙏🙏🙏
ReplyDelete😍😍😍
ReplyDelete❤️👑️
ReplyDelete♥️🤟
ReplyDelete❤️👍👌
ReplyDeleteNiyamai
ReplyDeleteBest ❤️
ReplyDeleteGood job
ReplyDelete👍👍
ReplyDeleteGd jb👌👌
ReplyDeleteWell done 🥂💓
ReplyDelete👌👌👌
ReplyDeleteGreat 👌
ReplyDelete❤❤❤
ReplyDeletePost a Comment